4 Ocak 2008 Cuma

Thumbs up Hz.Peygamberimizin Hz.Ali efendimiz hakkında buyurdukları..!!

“Ali insanların içinde Kul huva-Allahu ahed suresi’nin Kur-an’daki yeri gibidir….”

“Ali’nin bu ümmetin üzerindeki hakkı,baba’nın evladı üzerindeki hakkı gibidir….”

“Ali’yi sevmek ateşten kurtuluştur….”

“Ali’nin sevgisi ,ateşin odunu yediği gibi günahları yer….”

“Ali’yi sevmek güzel bir şeydir ki onun yanında kusur zarar vermez,Ali’yi sevmemek öyle bir kusurdur ki yanında hiçbir iyilik yarar vermez…”

“SIRRI’MIN SAHİBİ ALİ’DİR …”

“SADIKLAR (SIDDIKLAR) ÜÇTÜR ;HABİBİ NECCAR ,HİZKİL AL-İ FİRAVN’UN MÜMİNİ VE ALİ BİN EBU TALİB. ÜÇÜNCÜSÜDE HEPSİNDEN DAHA FAZİLETLİDİR….”


“Hasan ve Hüseyin cennet gençlerinin efendileridir, babaları (Ali) ise onlardan daha faziletlidir….”

“EY ENSAR TOPLULUĞU ONA TUTUNDUĞUNUZ HALDE ASLA DOĞRU YOLDAN ÇIKMAYACAĞINIZ BİR ŞEYİ SİZE BİLDİREYİM Mİ..? HAZIR OLAN ENSAR TOPLULUĞU DEDİLER Kİ ;EVET EY RESÜLALLAH,BUNUN ÜZERİNE RESÜLALLAH ŞÖYLE BUYURDU; İŞTE O ALİ’DİR..!! ONU,BENİ SEVDİĞİNİZ SEVGİ İLE SEVİNİZ VE BANA İKRAM ETTİĞİNİZ GİBİ İKRAM EDİNİZ..!! BUNLARI SİZLERE SÖYLEMEMİ CEBRAİL ALEYHİSSELAM ŞANI YÜCE ALLAH’TAN BANA EMRETTİ….”

“ALİ BENDEN BEN ALİ’DENİM.BENİM YERİME ANCAK BEN VEYA ALİ EDA EDEBİLİR…”

“ŞANI YÜCE ALLAH,ALİ HAKKINDA BANA ŞU AHDİ VERDİ;ALİ BENDEN SONRA HİDAYET BAYRAĞIDIR;ALİ VELİLERİN İMAMI VE BANA İTAAT EDENLERİN NURUDUR.KENDİSİ TAKVA EHLİNİN İLTİZAM ETTİKLERİ KELİMEDİR.HER KİM ONU SEVERSE BENİ SEVMİŞTİR VE HER KİM ONU SEVMEZSE ŞÜPHESİZ BENİ SEVMEMİŞTİR…”

“EY ENES BU KAPIDAN İLK GİREN;MÜMİNLERİN EMİRİ ELLERİ AYAKLARI PAK OLANLARIN ÖNDERİ VE İMAN EDENLERİN İLKİ VE EFENDİSİDİR..!!! BUNUN ÜZERİNE HZ.ALİ KAPIDAN İÇERİ GİRDİ….”

“ALİ MÜMİNLERİN ARIBEYİDİR….”

“ben ve Ali insanlara karşı ALLAH’ın hüccetiyiz…”

“Ey Ali şanı yüce ALLAH’tan kendi nefsim için ne istediysem senin içinde istedim.ALLAH tüm istediklerimi kabul etti yalnız peygamberlik bundan hariç…”

“HER KİM ADEM’İN İLMİNE;NUH’UN ANLAYIŞINA;İBRAHİM’İN HİLMİNE :YAHYA’NIN ZÜHDÜNE VE MUSA’NIN KUVVETİNE BAKMAK İSTERSE ALİ BİN EBU TALİB’E BAKSIN..!!!(açıklama :bütün yüce peygamberlerin sıfatlarını görmek isteyen Hz. Ali’ye bakmak ile yetinebilir.Nitekim Hz.Ali en yüce değerlere sahiptir)

“Ey Ali sen eshabımın SEYYİDİSİN…!!!”

“Mi’raca çıktığımda arşın ortasında şöyle bir yazı gördüm;ALLAH’tan başka ilah yoktur.Muhammed o’nun elçisidir,o’nu Ali ile teyid ve nusret ettim…”

“Ey ALLAH’ım Ali’yi bana göstermeden canımı alma…”

“Ey insanlar akıllanacakmısınız..?? yoksa üzerinize nefsim gibi olan birini gönderirim ki,ALLAH yolunda boyunlarınızı vurur,sizleri ve zürriyetinizi esir alır..!! sonra yanında oturan hz.Ali’nin elinden tutup şöyle devam buyurdular; o adam budur..!!(bu hitap Taif seferi sırasında müşriklere tehtit amaçlı söylenmiştir)

“Ali bu ümmetin içinde KA’BE gibidir.Ona bakmak ibadet ve onu hac etmekte farzdandır…”

“Ben cennetin şehriyim,Ali ise onun kapısıdır.Cennete kapısından başka bir yerden girebileceğini söyleyen yalancıdır…”

“Ali ilmimin yeridir…”

“Ali’ye bin kapı ilim öğrettim.Her kapısı bin kapı daha açar…”

“Ey Ali seni benim ve ümmetimin arasında ilim olarak bıraktım , her kim seni takip etmezse kafir olur..”

“BENDEN SONRA FİTNELER OLACAKTIR.O ZAMAN ALİ BİN EBU TALİB’İ İLTİZAM ETMEYİ UNUTMAYINIZ.ÇÜNKİ KENDİSİ KIYAMET GÜNÜNDE BENİ İLK GÖRECEK VE BENİMLE İLK TOKALAŞACAK OLANDIR.KENDİSİ GÖKLERİN EN YÜCESİNDE BENİMLE BERABER OLACAK VE KENDİSİDE HAK VE BATILI BİRBİRİNDEN AYIRDEDEN FARUKTUR…”

“TERKETTİKLERİMİN EN HAYIRLISI ; VAADETTİĞİMİ YERİNE GETİREN VE BORCUMU ÖDEYEN ALİ BİN EBU TALİB’DİR…”

“Ali dünya ve ahirette benim BAYRAKTARIMDIR…”

“BEN ALİ’DEN ALİ BENDENDİR.!! BUNUN ÜZERİNE CEBRAİL ALEYHİSSELAM ŞÖYLE BUYURDU ; BENDE SİZDENİM…”

“ÜMMETİMİN EN BÜYÜK SADIKI VE EN BÜYÜK FARUK’U ALİ’DİR…”

“ALİ VE ŞİA’SI (TARAFTARLARI) İNSANLARIN EN HAYIRLILARIDIR…”

“Ali kıyamet gününde ümmetimin üzerine benim hüccetimdir…”

“Ey Ali sen dünya ve ahirette benim KARDEŞİMSİN…”

“Ben kimin mevlası isem Ali’de onun mevlasıdır.Ey ALLAH’ım her kim Ali’yi kabullenirse sen onu kabullen, ve her kim inkar edip düşman olursa sende ona düşman ol…”

“İman edenleri tanımak Ali’ye olan sevgilerinden belli olur…”

“Dünya ehline sabah yıldızı parlayıp göründüğü gibi Ali cennette öyle parlayıp görünecek…”

“Ali’nin eti etim ve kanı kanımdır…”

“Benim vasim,sırrımın yeri ve terk ettiklerimin en hayırlısı ALİ’dir..”

“Ey AMMAR tüm insanların bir vadiye gittiklerini ve onlara mualif olarakda Ali’nin başka bir vadiye gittiğini görürsen Ali’yi takip et.Nitekim Ali seni doğruluktan çıkarmaz ve sapıklığa sürüklemez…”

“Ey Ali müjdem olsun ki hayatın ve ölümün benimle beraberdir…”

“DAHA BENİMLE KİMSE MÜSLÜMAN OLMADAN YEDİ YIL BOYUNCA MELEKLER BANA VE ALİ’YE SELAT ETTİLER…”

“BENİMLE İLK NAMAZ KILAN ALİ’DİR…”

“BEN PEYGAMBERLERİN EFENDİSİYİM,ALİ’DE VASİLERİN EFENDİSİDİR…”

“NURU NUR İLE EVLENDİRMEMİ ALLAH BANA EMRETTİ…”

“ALİ’Yİ ÇEKEMEYEN BENİ ÇEKEMEMİŞTİR VE DOLAYISIYLA ŞÜPHESİZ KAFİR OLUR…”

“ALİ CENNET KAPISINA ASILAN BİR HALKA GİBİDİR HER KİM CENNETE GİRMEK İSTİYORSA ONA ASILMALIDIR (TUTUNMALIDIR)

HZ.MUHAMMED MUSTAFA (S.A.V.)

Hiç yorum yok: